Scroll Top

RAZVOJNI PROJEKTI

novi terminal za rasute terete
1
Kontakt

T + 385 99 533 2875.

VHF CH-11

Call Sign:
(TRT – Tango Romeo Tango)

Parcela na kojoj je izgrađen Terminal za rasute terete dio je postojećeg lučkog područja. Nalazi se na desnoj obali ušća kanala Vlaška, a ima površinu od cca 240.000 m². Lokacija ovog terminala na rubnom je dijelu luke, najudaljenijem od grada Ploča, čime se jamči u potpunosti zanemariv utjecaj na urbanu zonu u ekološkom smislu. Bitno je naglasiti kako će pri rukovanju rasutim teretom biti primijenjeni najviši ekološki standardi, sukladno smjernicama Svjetske banke. Osim eliminiranja mogućih prašenja na grad Ploče pri nepovoljnim vjetrovima, ovakav položaj omogućit će i puno veći kapacitet prihvata rasutog tereta te poboljšanje prekrcajne tehnologije. Isto tako, lokacija omogućava povoljniji pristup s mora i kopna.

Luka Ploče d.d. glavni je operater u prekrcaju tereta na lučkom području, a rasuti tereti predstavljaju okosnicu lučkog prometa. Vlada Republike Hrvatske osigurala je potporu za izgradnju novog terminala za rasute terete te je financirala radove na izgradnji infrastrukture, a Luci Ploče d.d. dodijeljena je koncesija za postavljanje tehnološke (prekrcajne) opreme i uređaja te korištenje terminala. U tijeku je probni rad izgrađenog terminala i instalirane opreme .

Projekt bi trebao biti dovršen sredinom 2019. godine.

Investicije na terminalu
1
  • oprema za ukrcaj i iskrcaj
  • transportni sustav i transportna traka
  • slaganje i povrat opreme
  • ukrcajna postaja za vagone
tehničke specifikacije
površina terminala
240.000 m2
duljina obale
365 m
gaz
18 m
mogućnost priveza plovila
do 180.000 DWT
godišnji kapacitet prekrcaja
4.600.000 t

(moguće povećanje do 6.200 000 t)

LUKA PLOČE – NOVI TERMINAL ZA RASUTE TERETE – OBALA BR. 8. – VEZ BR. 16.
1
Port name Port of Ploce
Port code HRPLE
Time zone Central European Time (UTC +1)
DLST (Daylight saving time (UTC+2)
Port Location Latitude: 43° 01,89’N
Longitude: 017°25,342’E
Port type Sea port
Port size Medium
Sea water depth (MLLW Spring) – Approach to the channel 18 m
Maximum draft of the sea vessel 17,50 – (17,80* at high Tide)
Pier Deck elevation above MLLW Sprinh – CD (Chart datum) 3,43 m
Maximum length off the sea vessel (LOA) 300 m
Cargo air draught 19,10 m(from pier dock level);
22,50 m (from CD (Chart datum – MLLW Spring
Maximum beam (breadth) 46 m
Distance from the pier deck level to the bottom of the crane hopper spillage plate 19,10 m
Characteristic and certificates for loading and unloading equipment Available on demand
Port can accommodate solid bulk cargo vessel HANDYSIZE, ALL TYPE OF PANAMAX and CAPE SIZE
Vessel’s BERTHING Port side alongside pier
Machinery available for unloading One grab shipunloader.
Discharging capacity 2000 t/h,
One mobile crane,
Discharging capacity 400 t/h.
Machinery for loading n/a.
Tide difference (Info: Ploce Traffic) 0,10 m – 0,60 m
Sea density 1010-1026 kg/m3
Pilotage Compulsory
Type of tugs available Available 3 tugs. Compulsory 3 In / 3 Out.
2 tugs BP2800 kW & 1 tug 1425 kW
Supplies / Communication Water – Yes, Waste – Yes, Telephone – Yes, Radio – Yes
Maximum allowable speed of approach to the terminal 3-4 knots
Novi terminal za rasute terete
Terminal information book
1
U skladu s BLU kodeksom (Kodeksom postupaka za sigurni ukrcaj i iskrcaj rasutih tereta ) te ostalim relevantnim zakonima i najboljim praksama za sigurno lučko poslovanje objavljujemo knjigu informacija o terminalu.

puštanje terminala u testni rad