- Prva faza: izgradnja luke Ploče
- Druga faza: izgradnja lučkog naselja
- Treća faza: izgradnja grada Ploča.
Inženjer Boris Karakoz rođen je 1893. godine u Kijevu u glavnom gradu Ukrajine. Završio je gimnaziju, a studirao je na Građevinskom fakultetu u Petrovgradu na Političkom institutu. Početkom 1930. godine dolazi u Split gdje je obnašao dužnost šefa Pomorske građevinske sekcije. Potpuno se posvetivši struci teško se danas može pronaći neki objekt koji se u to vrijeme gradio na Jadranskoj obali, a da u njegovoj izgradnji nije sudjelovao i ing. Karakoz.
Neki od njegovih najznačajnijih projekata su realizacija zaštite odvodnih tunela hidrocentrale Dubrovnik u lučici Plat, osposobljavanje luke Metković za rad, projektirao je prve objekte u luci Gaženica kod Zadra i održavao plovnost Neretve. Od svega navedenog projektiranje luke Ploče zasigurno je jedno od njegovih najvećih postignuća. U to vrijeme luka Metković koja je danas jedna od poslovnih jedinica Luke Ploče, bila je prometno središte za prijevoz tereta zbog željezničkog kolosijeka koji je tu završavao. Promatrajući godinama tok Neretve i zaljev kraj luke, ing. Karakoz ispitivanja je završio 1936. godine čime je i počelo projektiranje grada i luke Ploče. Završni projekt odobren je 30. studenog 1938., a već iduće godine počinje gradnja miniranjem brda Zminjac koje se nalazilo na današnjoj Obali 2.
Izgradnja luke tijekom godina nailazila je na brojne prepreke pokušavajući se cijeli projekt prikazati kao nevažan i preskup.
Luka Ploče i željeznica pušteni su u rad 15. srpnja 1945. godine što se i službeno smatra početkom rada luke za javni promet.
Boris Karakoz sa sigurnošću je bio jedna od ključnih osoba kojem je bilo povjereno da oblikuje i „udahne život“ budućoj luci Ploče koja danas nakon više od 70 godina čini jednu veliku uspješnu poslovnu priču.